Zeg krachtig wat je denkt, voelt en vindt met behoud van de relatie. Het samenwerken met collega’s verbetert omdat je veel makkelijker in staat bent om dingen die je bezighouden op tafel te leggen. Dit leer je vanuit zelfvertrouwen te doen. Het gaat daarbij over effectief communiceren: dichtbij jezelf blijven, oog hebben voor hoe de ander een situatie bekijkt, en bijdragend aan jouw rol binnen de organisatie.
Als professional leer je je duidelijk uit te spreken over zaken die functioneel en persoonlijk van belang zijn. Met als doel professioneel, effectief samenwerken en communiceren met collega’s. Durven zeggen wat je bezighoudt. Daar is zelfvertrouwen voor nodig. Geen ruis op de lijn. Heldere en duidelijke taal in je communicatie met respect voor de ander. In 5 stappen leer je dit.
De organisatie profiteert ook van het feit dat jij je straks meer uitspreekt of collega’s meer aanspreekt. We horen vaak terug dat na het volgen van deze training het volgende resultaat optreedt:
- minder ruis in communicatie tussen personen
- snellere (bedrijfs)processen
- innovatieve en creatieve oplossingen omdat iedereen zijn/haar mening uit
- medewerkers zijn meer tevreden met hun baan
- lager ziekteverzuim
Resultaten Speak Up training voor jou als persoon
Als persoon krijg je meer zelfvertrouwen. Je weet hoe en wanneer het voor jou belangrijk is om jezelf uit te spreken. Je creëert rust in je hoofd en je krijgt meer grip op je tijd, energie en plezier.